5 راه برای شناسایی و رفع ناکارآمدی کلمات کلیدی

شناسایی و رفع ناکارآمدی کلمات کلیدی یا Keyword Cannibalization

امروزه زمانی که مردم می خواهند از کالا و خدماتی استفاده کنند، اولین چیزی که به ذهن شان خطور می کند این است که از طریق دستگاهی مانند موبایل یا تبلت به اینترنت وصل شوند و آن چه را که نیاز دارند در آن جست و جو کنند. در حالیکه در گذشته مردم محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق یک سری کاتالوگ های کاغذی یا دفترچه هایی که لیست کالا ها و خدمات کسب و کارهای مختلف را داشت، پیدا می کردند. مساله ای که در حال حاضر وجود دارد این است که با وجود اینکه که تمامی محصولات و خدمات به صورت اینترنتی و آنلاین برای تمامی افراد در دسترس هستند، اما یک کاربر باید بداند با استفاده ازچه کلماتی به دنبال خدمات مورد نیاز خود باشد در غیر این صورت در اقیانوسی از اطلاعات گم می شود و نمی تواند آن چه را که می خواهد پیدا کند.

جست و جوی کلمه کلیدی

بنابراین، موتورهای جستجو تنها برای کاربرانی که دقیقا می دانند دنبال چه چیزی هستند، چگونه و با استفاده از چه کلماتی باید جست و جو کنند، می توانند سریع و دقیق باشند، اما وقتی کاربران به یک جستجو کلی می پردازند، کاهش و کنترل نتایج، پیچیده تر خواهد شد. برای مثال، شما به عنوان یک مالک یا مدیر یک کسب و کار محلی، می توانید کالاها یا خدمات خود را به یک بازار کوچک و محلی ارائه دهید، یا به طور بالقوه می توانید جهت رشد و توسعه کسب و کار خود کالاها یا خدمات خود را به تمام جهان عرضه کرده و به رقابت بپردازید. با این کار کاربران بیشتری می توانند در هر زمان و مکانی از محصولات و خدمات کسب و کار شما بازدید کنند. به همین دلیل مهمترین نکته جهت استفاده آسان تر و رتبه بندی بهتر، استفاده صحیح از کلمات کلیدی است.

ابتدا به اصول اولیه نگاهی بیندازیم. کلمات کلیدی یکی از مهمترین عناصر جستجوی آنلاین است. وقتی افراد به یک موتور جستجو برای پیدا کردن مطلبی مراجعه می کنند، اولین اقدامی که انجام می دهند، یکسری از کلمات مربوط به علاقه مندی های خود را بصورت دستی نوشته و یا از طریق نرم افزارهای تشخیص گفتار، بیان می کنند و یا حتی ممکن است از دستیاران مجازی، سوال کنند. موتور جستجو از همان کلمات وارد شده توسط کاربران برای جستجو در کل اینترنت استفاده می کند. هنگامی که محتوا را مطابق کلمات کلیدی کاربر پیدا کرد، آنها را با توجه به پارامتر های مختلف، مانند سودمندی، محبوبیت و وجود کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی و مرتب نموده و پس از آن نتایج جستجو خود را ارائه می نماید.

به طورکلی، همه چیز با کلید واژه شروع می شود. به عنوان مثال، اگر شما غذا و محصولات مربوط به کبوتر را به فروش برسانید، باید از کلمات کلیدی مانند کبوتر، غذای کبوتر، مراقبت از کبوتر یا مراقبت از حیوانات خانگی در وب سایت خود استفاده کنید. اگر وب سایت شما بدون اشاره به کبوتر ها باشد، یک موتور جستجو وب سایت شما را مرتبط با کبوتر یا محصولات مراقبت از کبوتر تشخیص نخواهد داد و بدیهی است شما نمی توانید به بازار هدف خود برسید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

با این حال، ممکن است موارد سوء استفاده هم وجود داشته باشد (استفاده زیاد از کلمات کلیدی) که باعث می شود ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) اتفاق افتد. در گذشته، موتورهای جستجو مانند گوگل خیلی ساده تر بودند، آنها بر اساس معیارهایی بسیار ساده جستجو و رتبه بندی را انجام می دادند که در نهایت منجر به سوء استفاده گسترده از موتورهای جستجو از طریق تکنیک هایی مانند تکرار کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) گردید.

ناکارآمدی کلمات کلیدی (keyword cannibalization)

گوگل تصور می کرد که در صورت استفاده مکرر از کلمه کلیدی، محتوای یک صفحه وب ممکن است با این کلمات ارتباط داشته باشد، بنابراین تولید کنندگان سودجو یک کلمه را صدها یا حتی هزاران بار برای افزایش رتبه خود در نتایج جست و جو تکرار می کردند. امروز “Keyword Stuffing” یکی از بدترین روش هایی است که می توان انجام داد زیرا به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند. الگوریتم های مدرن به شدت به ناکار آمدی کلمات کلیدی و تکرار کلمات کلیدی واکنش نشان داده و با رتبه بندی جستجوی پایین تر، تنبیهی برای این گونه تلاش ها اعمال می نماید.

ناکارآمدی کلمات کلیدی زمانی رخ می دهد که شما بیش از حد بسیاری از کلمات کلیدی یکسان یا مشابه را در سراسر محتوای وب سایت خود منتشر کنید، در نتیجه، یک موتور جستجو مانند گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام محتوا رتبه بالاتری دارد. این به این معنی است که ممکن است رتبه بالایی به صفحه ای بدهد که برای شما اولویت ندارد و یا حتی رتبه تمام صفحاتی را که این کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند، کاهش دهد.

شناسایی “Keyword Cannibalization”

در واقع شناسایی ناکارآمدی کلمات کلیدی در وب سایت آسان است. معمولا، جستجو در «دامنه + کلمات کلیدی» شما را به اطلاعاتی که نیازمند آنها هستید، می رساند. برای مثال، اگر کسب و کار مراقبت از کبوتر، دارای نام وب سایت”PigeonCare.Com” باشد و شما می خواهید به دنبال ناکارآمدی کلمات کلیدی برای غذای کبوتر باشید، لذا شما PigeonCare.Com، غذای کبوتر و مشابه آن را جستجو خواهید نمود و لیستی از نتایج را دریافت خواهید کرد، اما آیا آنهایی هستند که شما می خواهید؟ آیا پست غذای کبوتر که شما دو سال پیش نوشته اید به نحوی رتبه ای بالاتر از آخرین و مهم ترین مطالب شما دارد؟ اگر چنین است، این یک نمونه کامل از ناکار آمدی کلمات کلیدی است. خوشبختانه، چند راهکار جهت حل این مشکل وجود دارد.

5 راه برای جلوگیری از “Keyword Cannibalization”

جلوگیری از “Keyword Cannibalization”

ادغام محتوا

اگر دو صفحه وب دارید که مطالب مشابهی را ارائه می دهند، مثلا یک صفحه جهت توصیه غذای خوب و صفحه دیگری که غذای بد کبوتر را نشان می دهد، ممکن است بخواهید تمام این محتوا را انتخاب کنید و آن را روی یک صفحه قرار دهید. این راهکار وما در هر شرایطی عمل نمی کند، اما اغلب، محتوای ادغام شده باعث سادگی وب سایت و بهینه سازی موتور جستجوی بر روی وب سایت شما می گردد.

محتوا را حذف کنید

این روش فوق العاده است، اما ممکن است بخواهید محتوای وب را کاملا حذف کنید، مخصوصا اگر آن مطالب دیگر به وب سایت شما مرتبط نباشد. اگر کسب و کار شما رشد کرده اما پست قدیمی تر، غیر حرفه ای و یا پست های شخصی با استفاده از کلمات کلیدی خاص، هنوز رتبه بندی بالاتری از محتوای اصلی وب سایت شما را دارند، لذا آنها را حذف کنید زیرا اگر محتوا دیگر وجود نداشته باشد، مشکلی هم وجود ندارد.

حذف کلمات کلیدی

اگر می خواهید محتوای خاصی را به دلایلی حفظ کنید و حضور یک کلمه کلیدی مهم نیست، حذف آن کلمه همیشه یک گزینه است. درست است که این کار واقعا خسته کننده است (مانند راه حل های معمولی دستی) اما برای پیاده سازی بسیار ساده و آسان است.

تغییر لینک داخلی شما

تغییر لینک داخلی

اگر محتوای یک صفحه وب را که به محتوای دیگری در همان وب سایت ارتباط دارد، لینک دهید، ممکن است این لینک ها عناصری باشند که باعث بهبود در رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شوند. برای موتورهای جستجو مانند Google، لینک ها اهمیت زیادی دارند، بنابراین اگر شما یک لینک را به یک قطعه دیگر از محتوا یا صفحه وب متصل کنید، یک موتور جستجو ممکن است رتبه سایت شما را در مورد محتوای مرتبط را بالاتر ببرد و موجب بهبود سئو سایت می شود. سعی کنید با اضافه کردن یا تغییر لینک های داخلی وب سایت خود، محتوای با اهمیت کمتر را به محتوایی که شما می خواهید برجسته و اولویت بندی شود، پیوند دهد. با انجام این کار، شما یک سیگنال به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ارسال می کنید که محتوای لینک شده می بایست اولویت بندی گردد. البته اجرای مناسب SERP هنوز بسیار مورد اهمیت است.

تغییر درخواست ورودی لینک

این مورد می تواند یکی از سخت ترین حالت های ناکارآمدی کلمات کلیدی در آدرس دهی باشد. عامل دیگری که SEO در هنگام رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد، سایت هایی هستند که به محتوای شما back link (زمانی که یک صفحه ی اینترنتی به صفحه ی دیگری لینک می شود) زده اند. پس از انجام جستجو در وب سایت خود، ممکن است متوجه شوید یکی از دلایلی که محتوای با اهمیت کمتر، هنوز در رتبه بندی بالاتر از محتوای جدیدتر و مرتبط تر شما هستند، این است که وب سایت های دیگر به سایت شما back link زده اند. اگر این لینک ها توسط وب سایت های تاثیرگذار ایجاد شده باشند، می توانید از نرم افزار موجود جهت شناسایی لینک ها استفاده کنید و سپس با مدیر سایت ها تماس بگیرید تا لینک ها را تغییر یا حذف نماید. معمولا، آنها لینک های قدیمی شما را با لینک های جدیدی که شما به دنبال اولویت بندی آنها هستید، تعویض می کنند، و شما می توانید رتبه بندی SEO خود را تقویت نمایید.

نتیجه گیری

الگوریتم های جستجو در حال حاضر بسیار پیچیده شده اند و قابلیت تشخیص بالایی دارند، مخصوصا زمانی که درحال اختصاص رتبه های جستجو هستند. رادمانبهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو در اصفهان، تولید محتوای مناسب را همیشه مهمترین عامل درارتقای رتبه سایت در گوگل است و اطمینان از عدم استفاده از ناکار آمدی کلمات کلیدی به شما کمک خواهد نمود تا توجه ویژه ای بر روی محتوای مورد نظر خود داشته باشید.

مطالب مرتبط

سئو در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

منبع: https://radmandigital.com/


دیجیتال مارکتینگ کلمات ,کلیدی ,یک ,سایت ,جستجو ,وب ,کلمات کلیدی ,وب سایت ,رتبه بندی ,ممکن است ,را به ,ناکارآمدی کلمات کلیدی ,آمدی کلمات کلیدی ,کلمات کلیدی keyword ,تکرار کلمات کلیدیمنبع

کدام روش بهتر است؟ سئو یا تبلیغات کلیکی

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A40

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy M10

بررسی گوشی میان رده سامسونگ گلکسی M20

بررسی پرچمدار شیائومی Mi 8

آیا با کار پزشکی در گرجستان آشنا هستید؟

وکیل مهاجرت در گرجستان

مشخصات

آخرین جستجو ها

انفورماتیک پزشکی فروشگاه فروشگاه فروشگاه فروشگاه خرید و فروش قطعات لودر فروشگاه معرفی اجناس ارزان کینگ فایل خصوصی webgardha100 آموزش وردپرس طراحی سایت دیجی رز